Regulamin Sklepu (OWS) w formacie PDF - Kliknij tutaj i pobierz.
SPIS TREŚCI:
1. Postanowienia ogólne
2. Usługi elektroniczne w sklepie internetowym
3. Warunki zawierania umowy sprzedaży
4. Sposoby i terminy płatności za produkt
5. Koszt, sposoby i termin dostawy oraz potwierdzenie odbioru produktu
6. Reklamacja produktu przez Konsumenta
7. Prawo odstąpienia od umowy przez Konsumenta
8. Postanowienia dotyczące Przedsiębiorców
9. Dane osobowe
10. Postanowienia końcowe
11. Wzór formularza odstąpienia od umowy
1.1. Sklep Internetowy dostępny pod adresem internetowym www.krasny.pl prowadzony jest przez L.A. KRASNY PEKRA s.c. Hurtownia Elektryczna z siedzibą w: 47-208 Reńska Wieś, ul. Fabryczna 8. Spółka posługuje się NIP: 7492107657; REGON: 385142084
1.2. Niniejszy Regulamin skierowany jest zarówno do konsumentów, jak i do przedsiębiorców korzystających ze Sklepu Internetowego, chyba że dane postanowienie Regulaminu stanowi inaczej i jest skierowane wyłącznie do konsumentów albo do przedsiębiorców. Niniejszy regulamin jest niezależny od Ogólnych Warunków Sprzedaży znajdujących zastosowanie w przypadku umów sprzedaży zawieranych w sposób tradycyjny (nie przez Internet).
1.3. Sklep Internetowy krasny.pl respektuje prawa konsumenta. Dlatego też postanowienia niniejszego Regulaminu nie mają na celu wyłączać ani ograniczać jakichkolwiek praw konsumentów przysługujących im na mocy bezwzględnie wiążących przepisów prawa, a wszelkie ewentualne wątpliwości należy tłumaczyć na korzyść konsumenta. W przypadku ewentualnej niezgodności postanowień niniejszego Regulaminu z przepisami powszechnie obowiązującymi, pierwszeństwo mają te przepisy.
1.4. Na potrzeby niniejszego regulaminu wprowadzone zostały następujące definicje:
1.4.1. DZIEŃ ROBOCZY – jeden dzień od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy;
1.4.2. FORMULARZ KONTAKTOWY – formularz dostępny w Sklepie Internetowym umożliwiający kontakt ze Sprzedawcą;
1.4.3. KLIENT; USŁUGOBIORCA – konsument lub przedsiębiorca, który zawarł lub zamierza zawrzeć Umowę sprzedaży ze Sprzedawcą;
1.4.4. KONSUMENT – klient (usługobiorca) będący osobą fizyczną posiadającą pełną zdolność do czynności prawnych (a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osobą fizyczną posiadającą ograniczoną zdolność do czynności prawnych), dokonującą ze Sprzedawcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
1.4.5. OPIEKUN KLIENTA – pracownik Sprzedawcy przypisany do Klienta po rejestracji Konta i zalogowaniu się;
1.4.6. PRODUKT – dostępna w Sklepie Internetowym rzecz ruchoma będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą;
1.4.7. PRZEDSIĘBIORCA - klient (usługobiorca) będący osobą fizyczną, osobą prawną lub jednostką organizacyjną niebędącą osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonującą działalność gospodarczą, a także inną osobą prawną lub jednostką organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej;
1.4.8. REGULAMIN – niniejszy regulamin Sklepu Internetowego;
1.4.9. SKLEP INTERNETOWY - sklep internetowy Usługodawcy dostępny pod adresem internetowym: krasny.pl
1.4.10. SPRZEDAWCA; USŁUGODAWCA – spółka L.A. KRASNY PEKRA s.c. z siedzibą w Reńskiej Wsi, zgodnie z opisem w pkt 1.1. Regulaminu;
1.4.11. UMOWA SPRZEDAŻY – umowa sprzedaży Produktu zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu Internetowego z chwilą potwierdzenia przyjęcia zamówienia do realizacji, wysłanego przez Sprzedawcę na adres poczty elektronicznej podany przez Klienta;
1.4.12. USŁUGA ELEKTRONICZNA – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
1.4.13. ZAMÓWIENIE - oświadczenie woli Klienta składane za pomocą wyboru opcji „Wyślij zamówienie z obowiązkiem zapłaty” w stosunku do Produktów znajdujących się w koszyku Klienta i powodujące złożenie Sprzedawcy oferty zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu.
1.5. Postanowienia Regulaminu dotyczące Konsumenta, chyba że Regulamin wprost stanowi inaczej, stosuje się także do osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
1.6. Do osoby wskazanej w pkt 1.5 zastosowanie znajduje pkt 8.5 Regulaminu.
2. Usługi elektroniczne w sklepie internetowym
2.1. W Sklepie Internetowym dostępne są następujące Usługi Elektroniczne: Konto, Formularz Zamówienia, Komunikacja marketingowa.
2.2. KONTO jest to Usługa Elektroniczna świadczona nieodpłatnie przez czas nieoznaczony, stanowiąca oznaczony indywidualną nazwą (loginem) i hasłem podanym przez Usługobiorcę zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Usługodawcy, w którym gromadzone są dane podane przez Usługobiorcę oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie Internetowym. Korzystanie z Konta możliwe jest po wykonaniu łącznie dwóch kolejnych kroków przez Usługobiorcę:
(1) wypełnieniu formularza rejestracji, w którym konieczne jest podanie następujących danych Usługobiorcy: w przypadku Konsumenta - adres poczty elektronicznej (login) oraz hasło, imię i nazwisko, adres wysyłkowy, telefon kontaktowy, w przypadku Przedsiębiorcy - adres poczty elektronicznej (login), hasło, adres do wysyłki, nazwa i numer NIP firmy, imię i nazwisko osoby reprezentującej oraz jej nr telefonu;
(2) kliknięciu pola „Zarejestruj Się”.
Usługobiorca ma możliwość rezygnacji z usługi poprzez wysłanie stosownego żądania do Usługodawcy na adres podany na Koncie. Rezygnacja nie wymaga podania przyczyny i może nastąpić w każdym czasie, z wyjątkiem okresu, w którym którekolwiek z Zamówień Klienta pozostaje w trakcie realizacji.
2.3. FORMULARZ ZAMÓWIENIA jest to Usługa Elektroniczna świadczona nieodpłatnie o charakterze jednorazowym, stanowiąca interaktywny formularz dostępny w Sklepie Internetowym umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do elektronicznego koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności. Korzystanie z usługi możliwe jest po uprzedniej rejestracji Konta i rozpoczyna się z momentem dodania przez Klienta pierwszego Produktu do elektronicznego koszyka w Sklepie Internetowym. Złożenie Zamówienia następuje po wykonaniu przez Klienta łącznie dwóch kolejnych kroków:
(1) po wypełnieniu formularza i
(2) kliknięciu na stronie Sklepu Internetowego pola „Złóż zamówienie z obowiązkiem zapłaty” – do tego momentu istnieje możliwość samodzielnej modyfikacji wprowadzanych danych (w tym celu należy kierować się wyświetlanymi komunikatami oraz informacjami dostępnymi na stronie Sklepu Internetowego).
W Formularzu Zamówienia niezbędne jest podanie przez Klienta następujących danych dotyczących Klienta: imię i nazwisko/nazwa firmy, adres (ulica, numer domu/mieszkania, kod pocztowy, miejscowość, kraj), adres poczty elektronicznej, numer telefonu kontaktowego, oraz danych dotyczących Umowy Sprzedaży: Produkt/y, ilość Produktu/ów, miejsce i sposób dostawy Produktu/ów, sposób płatności. W wypadku Przedsiębiorców niezbędne jest także podanie nazwy firmy oraz numeru NIP. Usługa ulega zakończeniu z chwilą złożenia Zamówienia za jego pośrednictwem albo z chwilą wcześniejszego zaprzestania składania Zamówienia za jego pośrednictwem przez Usługobiorcę.
2.4. KOMUNIKACJA MARKETINGOWA jest to usługa świadczona nieodpłatnie, przez czas nieoznaczony przez Usługodawcę, umożliwiająca wszystkim korzystającym z niej Usługobiorcom otrzymywanie od Usługodawcy komunikacji marketingowej w postaci treści zawierających informacje o Produktach, nowościach i promocjach. Korzystanie z usługi następuje po udzieleniu przez Klienta (Usługobiorcę) zgody na otrzymywanie informacji handlowych, w tym marketingowych, drogą elektroniczną poprzez zaznaczenie pola dotyczącego zgody na przedmiotową komunikację w trakcie rejestracji Konta. Usługobiorca ma możliwość, w każdej chwili i bez podania przyczyny, rezygnacji z komunikacji marketingowej poprzez wybór opcji o rezygnacji ze wskazanej komunikacji na koncie Klienta lub na dostarczanych materiałach lub poprzez kontakt ze Sprzedawcą (Usługodawcą) za pośrednictwem Opiekuna Klienta.
2.5. Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Usługodawca:
(1) komputer, laptop lub inne urządzenie multimedialne z dostępem do Internetu i systemem operacyjnym w wersji nie starszej niż 3 lata od początku roku kalendarzowego;
(2) dostęp do poczty elektronicznej;
(3) przeglądarka internetowa w wersjach aktualnych. Dla bezpiecznej pracy zaleca się korzystanie z aktualnych wersji przeglądarek MS Edge, Safari, Mozilla Firefox oraz Google Chrome;
(4) włączenie w przeglądarce internetowej możliwości zapisu plików Cookies oraz obsługi Javascript.
2.6. Usługobiorca obowiązany jest do korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami, mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych oraz praw autorskich i własności intelektualnej Usługodawcy oraz osób trzecich. Usługobiorca obowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym. Usługobiorcę obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
2.7. Reklamacje związane ze świadczeniem Usług Elektronicznych przez Usługodawcę oraz pozostałe reklamacje związanie z działaniem Sklepu Internetowego (z wyłączeniem procedury reklamacji Produktu, która została wskazana w pkt. 6 i 6a Regulaminu) Usługobiorca może składać pisemnie na adres: 47-208 Reńska Wieś ul. Fabryczna 8 lub w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty mailowej na adres - b2b@krasny.pl. Ustosunkowanie się do reklamacji przez Usługodawcę następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia.
3. Warunki zawierania umowy sprzedaży
3.1. Złożenie Zamówienia przez Klienta następuje poprzez wypełnienie Formularza Zamówienia, a następnie kliknięcie pola „Złóż zamówienie z obowiązkiem zapłaty” i oznacza złożenie Sprzedawcy oferty zawarcia Umowy Sprzedaży zamówionego Produktu. Oferta jest wiążąca dla Klienta, jeżeli Sprzedawca niezwłocznie, nie później niż w terminie 7 dni, potwierdzi jej przyjęcie do realizacji.
3.2. Przed złożeniem zamówienia Klient zobowiązany jest do zapoznania się z postanowieniami Regulaminu oraz Polityki prywatności dostępnymi na stronie krasny.pl.
3.3. Po złożeniu Zamówienia, na adres poczty elektronicznej Klienta wskazany w procesie składania Zamówienia, zostanie wysłane potwierdzenie otrzymania przez Sprzedawcę Zamówienia złożonego przez Klienta.
Jeżeli realizacja Zamówienia jest możliwa, na adres poczty elektronicznej Klienta wysłana zostanie wiadomość z potwierdzeniem przyjęcia zamówienia do realizacji.
Potwierdzenie przyjęcia Zamówienia jest oświadczeniem Sprzedawcy o przyjęciu oferty, o której mowa w pkt. 3.1. powyżej. Z chwilą potwierdzenia przyjęcia Zamówienia dochodzi pomiędzy Klientem a Sprzedawcą do zawarcia umowy dotyczącej tego Zamówienia.
Sprzedawca ma 7 dni na potwierdzenie przyjęcia Zamówienia Klienta, licząc od dnia potwierdzenia przez Sprzedawcę otrzymania Zamówienia. Wiadomość e-mail z potwierdzeniem przyjęcia Zamówienia do realizacji zawiera także co najmniej szczegóły zamówienia, potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży oraz link do Regulaminu z możliwością jego pobrania w formacie PDF.
3.4. W przypadku, w którym Sprzedawca nie potwierdzi w powyższym terminie przyjęcia zamówienia do realizacji, umowa pomiędzy Klientem a Sprzedawcą nie zostaje zawarta, a wszelkie uiszczone płatności zostaną niezwłocznie zwrócone Klientowi.
3.5. Cena Produktu uwidoczniona na stronie Sklepu Internetowego podana jest w złotych polskich. W przypadku niezalogowanych użytkowników oraz zalogowanych Konsumentów cena Produktu zawiera podatki i inne opłaty, a w przypadku zalogowanych Przedsiębiorców podana cena jest ceną netto. O łącznej cenie Produktu będącego przedmiotem Zamówienia wraz z podatkami, a także o kosztach dostawy (w tym opłatach za transport, dostarczenie i usługi pocztowe) oraz o innych kosztach, a gdy nie można ustalić wysokości tych opłat – o obowiązku ich uiszczenia, Klient jest informowany na stronach Sklepu Internetowego w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się Umową Sprzedaży.
3.6. Utrwalenie, zabezpieczenie oraz udostępnienie Klientowi treści zawieranej Umowy Sprzedaży następuje poprzez udostępnienie (w tym przed złożeniem zamówienia) niniejszego Regulaminu na stronie Sklepu Internetowego z możliwością pobrania wersji PDF oraz przesłanie Klientowi wiadomości e-mail, o której mowa w pkt. 3.3. Regulaminu. Treść Umowy Sprzedaży jest dodatkowo utrwalona, zabezpieczona i dostępna w systemie informatycznym Sklepu Internetowego Sprzedawcy.
3.7. Sprzedawca zastrzega sobie prawo korygowania, także po złożeniu Zamówienia i jego przyjęciu do realizacji, ewentualnych oczywistych omyłek pisarskich, jeśli takie pojawią się w treści Zamówienia lub potwierdzenia przyjęcia Zamówienia do realizacji.
4. Sposoby i terminy płatności za produkt
4.1. Sprzedawca udostępnia Klientowi następujące sposoby płatności z tytułu Umowy Sprzedaży:
4.1.1. Płatność przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy.
4.1.2. Płatności elektroniczne i płatności kartą płatniczą za pośrednictwem serwisu Przelewy24.pl – możliwe aktualne sposoby płatności określone są na stronie Sklepu Internetowego w zakładce informacyjnej dotyczącej sposobów płatności oraz na stronie internetowej http://www.przelewy24.pl. Rozliczenia transakcji płatnościami elektronicznymi i kartą płatniczą przeprowadzane są zgodnie z wyborem Klienta za pośrednictwem serwisu Przelewy24.pl. Obsługę płatności elektronicznych i kartą płatniczą prowadzi: Przelewy24.pl – spółka PayPro S.A. z siedzibą w Poznaniu (adres siedziby: ul. Pastelowa 8, 60-198 Poznań), wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000347935, akta rejestrowe przechowywane przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, kapitał zakładowy w wysokości 5.476.300 zł w całości opłacony, NIP: 779-236-98-87.
4.1.3. Płatność przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy z odroczonym terminem płatności – Sprzedawca może udzielić Klientowi kredytu kupieckiego, pod warunkiem spełnienia określonych wymagań przez Klienta, w tym udzielenia stosownego zabezpieczenia wierzytelności, wskazanego przez Sprzedawcę. Decyzja Sprzedawcy o udzieleniu Klientowi kredytu kupieckiego, podejmowana jest według wyłącznego uznania Sprzedawcy.
4.2. W przypadku wyboru przez Klienta płatności przelewem, płatności elektronicznych i płatności kartą płatniczą za pośrednictwem serwisu Przelewy24.pl, Klient obowiązany jest do dokonania płatności w terminie 1 dnia roboczego od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży. Po upływie tego terminu, w przypadku braku wpłaty Sprzedawca ma prawo do anulowania zamówienia.
5. Koszt, sposoby i termin dostawy oraz potwierdzenie odbioru produktu
5.1. Dostawa Produktu dostępna jest na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
5.2. Dostawa Produktu do Klienta jest odpłatna, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej. Koszty dostawy Produktu (w tym opłaty za transport, pakowanie, usługi kurierskie, załadunek) są wskazywane Klientowi na stronach Sklepu Internetowego w zakładce informacyjnej dotyczącej kosztów dostawy oraz w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się Umową Sprzedaży.
5.3. Koszty ewentualnego opakowania zwrotnego (jak np. palety czy bębny kablowe) i zasady odzyskania kosztów opakowania zwrotnego są opisane w zakładce "REKLAMACJE i ZWROTY".
5.4. Sprzedawca udostępnia Klientowi następujące sposoby dostawy lub odbioru Produktu:
5.4.1. Dostawa przez zewnętrzną firmę spedycyjną.
5.4.2. Dostawa przez transport własny L.A. KRASNY PEKRA s.c. Hurtownia Elektryczna.
5.4.3. Odbiór osobisty dostępny pod adresem i w godzinach uzgodnionych uprzednio ze Sprzedawcą (opiekunem klienta).
5.5. W przypadku, gdy Klient nie odbiera towaru osobiście, jest zobowiązany wyznaczyć osoby uprawnione (upoważnione) do odbioru Produktu w swoim imieniu i przedstawić na każde żądanie Sprzedawcy stosowne upoważnienie.
5.6. Termin dostawy Produktu do Klienta wskazany jest każdorazowo na karcie produktu i w potwierdzeniu przyjęcia zamówienia do realizacji. Początek biegu terminu dostawy Produktu do Klienta liczy się, w przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem, poprzez płatności elektroniczne lub kartą płatniczą - od dnia uznania rachunku bankowego lub rachunku rozliczeniowego Sprzedawcy. W przypadku osobistego odbioru Produktu przez Przedsiębiorcę – termin gotowości Produktu do odbioru jest wskazany w opisie Produktu lub w trakcie składania Zamówienia.
5.7. Do zamówień o wartości mniejszej niż wskazana w cenniku transportowym (minimum zamówieniowe), których realizacja następuje z magazynu w Reńskiej Wsi, naliczana jest każdorazowo opłata w wysokości wskazanej w zamówieniu. Wartość opłaty jest również widoczna jako pozycja w Koszyku podczas składania zamówienia.
5.8. W przypadku konieczności dodania opakowania zwrotnego w celu zabezpieczenia towaru w transporcie Sprzedawca naliczy koszt opakowania. Koszt ten zwracany jest z chwilą zwrotu opakowania przez Klienta.
6. Reklamacja produktu przez Konsumenta
6.1. Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem Konsumenta, jeżeli sprzedany Produkt ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia) są określone powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności w ustawie z dnia 23 kwietnia 1964 roku Kodeks Cywilny (Dz.U.2020.1740 t.j.).
6.2. Sprzedawca obowiązany jest dostarczyć Konsumentowi Produkt bez wad. Szczegółowe informacje dotyczące odpowiedzialności Sprzedawcy z tytułu wady Produktu oraz uprawnień Konsumenta są określone na stronie Sklepu Internetowego w zakładce „Reklamacje i zwroty”.
6.3. Reklamacja może zostać złożona przez Konsumenta: :
6.3.1. pisemnie na adres: L.A. KRASNY PEKRA s.c. Hurtownia Elektryczna, 47-208 Reńska Wieś, ul. Fabryczna 8
6.3.2. w formie elektronicznej na pocztę elektroniczną Sprzedawcy - reklamacje@krasny.pl
6.4. Reklamacja powinna zawierać:
(1) informacje i okoliczności dotyczące przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaj i datę wystąpienia wady;
(2) żądanie sposobu doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową Sprzedaży lub oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy Sprzedaży;
(3) dane kontaktowe składającego reklamację – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę. Wymogi podane w zdaniu poprzednim mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji.
6.5. Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia. Jeżeli Konsument zażądał wymiany rzeczy lub usunięcia wady albo złożył oświadczenie o obniżeniu ceny, określając kwotę, o którą cena ma być obniżona, a Sprzedawca nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni kalendarzowych, uważa się, że żądanie to uznał za uzasadnione.
6.6. Konsument, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany dostarczyć Produkt wadliwy na adres: L.A. KRASNY PEKRA s.c. Hurtownia Elektryczna z siedzibą w: 47-208 Reńska Wieś, ul. Fabryczna 8 Koszt dostarczenia Produktu ponosi Sprzedawca. Jeżeli ze względu na rodzaj Produktu lub sposób jego zamontowania dostarczenie Produktu przez konsumenta byłoby nadmiernie utrudnione, Konsument obowiązany jest udostępnić Produkt Sprzedawcy w miejscu, w którym Produkt się znajduje.
6.7. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod adresem:https://uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php. Przy Prezesie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów działa także punkt kontaktowy, którego zadaniem jest między innymi udzielanie pomocy konsumentom w sprawach dotyczących pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich.
7. Prawo odstąpienia od umowy przez Konsumenta
7.1. Konsument, który zawarł umowę na odległość, może w terminie 14 dni kalendarzowych odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w pkt. 7.8 Regulaminu. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy powinno zostać złożone:
7.1.1. pisemnie na adres: L.A. KRASNY PEKRA s.c. Hurtownia Elektryczna z siedzibą w: 47-208 Reńska Wieś, ul. Fabryczna 8 z dopiskiem „Odstąpienie od umowy ”;
7.1.2. w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres - reklamacje@krasny.pl - Sprzedawca niezwłocznie prześle wówczas Konsumentowi w drodze e-mailowej potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy;
7.2. Przykładowy wzór formularza odstąpienia od umowy zawarty jest w załączniku nr 2 do Ustawy o Prawach Konsumenta i został załączony do niniejszego Regulaminu, a dodatkowo dostępny jest na stronie Sklepu Internetowego w zakładce „Odstąpienie od umowy”. Konsument może skorzystać z wzoru formularza, jednak nie jest to obowiązkowe.
7.3. Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się:
7.3.1. dla umowy, w wykonaniu której Sprzedawca wydaje Produkt, będąc zobowiązany do przeniesienia jego własności (np. Umowa Sprzedaży) – od objęcia Produktu w posiadanie przez konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku umowy, która: (1) obejmuje wiele Produktów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniego Produktu, partii lub części albo (2) polega na regularnym dostarczaniu Produktów przez czas oznaczony – od objęcia w posiadanie pierwszego z Produktów;
7.3.2. dla pozostałych umów – od dnia zawarcia umowy.
7.4. W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość umowę uważa się za niezawartą.
7.5. Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostawy Produktu (z wyjątkiem kosztów określonych w pkt 7.8. Regulaminu). Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył konsument. Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze Produkt od konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od konsumenta do chwili otrzymania Produktu z powrotem lub dostarczenia przez konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
7.6. Konsument ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia, w którym odstąpił od umowy, zwrócić Produkt Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze Produkt. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktu przed jego upływem. Konsument zwraca Produkt na adres: L.A. KRASNY PEKRA s.c. Hurtownia Elektryczna z siedzibą w: 47-208 Reńska Wieś, ul. Fabryczna 8
7.7. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
7.8. Możliwe koszty związane z odstąpieniem przez konsumenta od umowy, które obowiązany jest ponieść konsument:
7.8.1. Jeżeli konsument wybrał sposób dostawy Produktu inny niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w Sklepie Internetowym, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
7.8.2. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu.
7.8.3. W przypadku Produktu będącego usługą, której wykonywanie - na wyraźne żądanie konsumenta - rozpoczęło się przed upływem terminu do odstąpienia od umowy, konsument, który wykonuje prawo odstąpienia od umowy po zgłoszeniu takiego żądania, ma obowiązek zapłaty za świadczenia spełnione do chwili odstąpienia od umowy. Kwotę zapłaty oblicza się proporcjonalnie do zakresu spełnionego świadczenia, z uwzględnieniem uzgodnionej w umowie ceny lub wynagrodzenia. Jeżeli cena lub wynagrodzenie są nadmierne, podstawą obliczenia tej kwoty jest wartość rynkowa spełnionego świadczenia.
7.9. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów:
(1) o świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy;
(2) w której przedmiotem świadczenia jest Produkt nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
(3) w której przedmiotem świadczenia jest Produkt dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
(4) w której przedmiotem świadczenia są Produkty, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
(5) w której konsument wyraźnie żądał, aby Sprzedawca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli Sprzedawca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania konsument żądał, lub dostarcza Produkty inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub Produktów;
(6) o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez Sprzedawcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.
8. Postanowienia dotyczące Przedsiębiorców
8.1. Niniejszy punkt Regulaminu oraz postanowienia w nim zawarte dotyczą wyłącznie Przedsiębiorców.
8.2. Z chwilą wydania przez Sprzedawcę Produktu przewoźnikowi przechodzą na Przedsiębiorcę korzyści i ciężary związane z Produktem oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Produktu. Sprzedawca w takim wypadku nie ponosi odpowiedzialności za utratę, ubytek lub uszkodzenie Produktu powstałe od przyjęcia go do przewozu aż do wydania go Przedsiębiorcy oraz za opóźnienie w przewozie przesyłki.
8.3. W razie przesłania Produktu do Przedsiębiorcy za pośrednictwem przewoźnika Przedsiębiorca obowiązany jest zbadać przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju. Jeżeli stwierdzi, że w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie Produktu, obowiązany jest dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika.
8.4. Złożenie przez Przedsiębiorcę lub przez osobę uprawnioną w jego imieniu do odbioru towaru podpisu na dokumencie potwierdzającym wydanie towaru bez uwag lub brak sporządzenia odrębnego protokołu reklamacyjnego przy wydaniu towaru oznacza sprawdzenie towaru przez Przedsiębiorcę oraz jego odbiór bez zastrzeżeń.
8.5. Zgodnie z art. 558 § 1 Kodeksu Cywilnego odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za Produkt wobec Przedsiębiorcy zostaje wyłączona.
8.6. Odpowiedzialność Usługodawcy/Sprzedawcy w stosunku do Przedsiębiorcy, bez względu na jej podstawę prawną, jest ograniczona - zarówno w ramach pojedynczego roszczenia, jak również za wszelkie roszczenia w sumie - do wysokości zapłaconej ceny oraz kosztów dostawy z tytułu Umowy Sprzedaży, nie więcej jednak niż do kwoty jednego tysiąca złotych. Usługodawca/Sprzedawca ponosi odpowiedzialność w stosunku do Przedsiębiorcy tylko za typowe szkody przewidywalne w momencie zawarcia umowy i nie ponosi odpowiedzialności z tytułu utraconych korzyści w stosunku do Przedsiębiorcy.
8.7. Sprzedawcy przysługuje prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży zawartej z Przedsiębiorcą w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej zawarcia. Odstąpienie od Umowy Sprzedaży w tym wypadku może nastąpić bez podania przyczyny i nie rodzi po stronie Przedsiębiorcy żadnych roszczeń w stosunku do Sprzedawcy.
8.8. W wypadku Przedsiębiorców Usługodawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie Usługobiorcy stosownego oświadczenia.
8.9. W razie jakichkolwiek opóźnień Przedsiębiorcy w płatności kwot wynikających z wystawionych przez Sprzedawcę faktur VAT, Sprzedawca uprawniony jest do wstrzymania przyjmowania lub realizacji wszelkich zamówień (w tym wydawania towaru) ze skutkiem natychmiastowym, aż do dnia zapłaty przez Przedsiębiorcę całości kwot wynikających z faktur VAT.
8.10. Sprzedawca może uzależnić dostarczenie towaru od dokonania przedpłaty lub udzielenia stosownego zabezpieczenia zapłaty, jeżeli pojawią się okoliczności wskazujące, że Przedsiębiorca nie będzie mógł wywiązać się z zobowiązania zapłaty.
Sprzedawca jest też uprawniony do odmowy realizacji zamówienia złożonego na podstawie każdej oferty, pomimo jego wcześniejszej akceptacji, jeżeli od momentu złożenia oferty lub zamówienia do momentu realizacji zmieniła się sytuacja finansowa Przedsiębiorcy, w szczególności, jeżeli posiadany przez Przedsiębiorcę w momencie realizacji limit kredytowy u Sprzedawcy jest zbyt niski.
W takich przypadkach Sprzedawca zobowiązany jest niezwłocznie poinformować Przedsiębiorcę o odmowie realizacji zamówienia i wyznaczyć Przedsiębiorcy termin na dokonanie przedpłaty lub udzielenie stosownego zabezpieczenia. Bezskuteczny upływ terminu oznacza anulowanie zamówienia.
8.11. Jeśli realizacja zamówienia jest uzależniona od określonego działania Przedsiębiorcy, termin realizacji zamówienia ulega odpowiedniemu przedłużeniu o okres opóźnienia Przedsiębiorcy w wykonaniu swojego obowiązku.
8.12. Zgłoszenie reklamacji nie uprawnia Przedsiębiorcy do wstrzymania zapłaty za Produkt w całości lub w części.
8.13. Sprzedawca nie odpowiada za niewykonanie lub nienależyte wykonanie swoich obowiązków w skutek zaistnienia siły wyższej, rozumianej jako zdarzenie nagłe, zewnętrzne, nieprzewidywalne i niezależne od woli Stron.
W szczególności, za siłę wyższą uznają takie zdarzenia jak: powodzie, trzęsienia ziemi, strajki, wojny, ataki terrorystyczne, epidemie, pandemie, opóźnienia dostawców, a także zjawiska o charakterze lokalnym: pożar, katastrofa drogowa itp. W przypadku wystąpienia okoliczności będącej siłą wyższą lub okoliczności stanowiących skutki jej wystąpienia lub działania, w tym gospodarcze, logistyczne, kadrowe, prawne, Sprzedawca zachowuje prawo do zmiany lub odstąpienia od Umowy sprzedaży, w tym w szczególności do zmiany terminu dostawy Produktu.
Termin dostawy może ulec przesunięciu z powodu okoliczności niezależnych od Sprzedawcy, a spowodowanych lub będących skutkiem zaistnienia siły wyższej, w tym także opóźnień powstałych z tych przyczyn po stronie producentów lub dostawców Sprzedawcy, jeżeli miały wpływ na możliwości terminowej realizacji dostawy przez Sprzedawcę.
W przypadku wystąpienia ww. okoliczności i ich wpływu na możliwość zrealizowania dostawy, Sprzedawca poinformuje Przedsiębiorcę o konieczności przesunięcia terminu dostawy niezwłocznie po powzięciu informacji na ten temat. W takim przypadku Przedsiębiorca nie ma prawa odstąpić od Umowy, a odpowiedzialność odszkodowawcza za niewykonane lub nieterminowe wykonanie Umowy przez Sprzedawcę jest wyłączona.
8.14. Produkt nie podlega zwrotowi, chyba, że Sprzedawca wyrazi na to wyraźną zgodę. W takim przypadku zastosowanie mają zasady zwrotów przedstawione przez Sprzedawcę, w tym opłata za zwrot.
9.1. Administratorem danych osobowych przetwarzanych w związku z realizacją postanowień niniejszego Regulaminu jest Usługodawca.
9.2. Dane osobowe przetwarzane są w celu świadczenia usługi Konta, umożliwienia złożenia i realizacji zamówienia oraz zawarcia umowy sprzedaży produktów oferowanych za pośrednictwem Sklepu Internetowego oraz marketingu własnych produktów lub usług Administratora danych.
9.3. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże niezbędne do zawarcia i realizacji Umowy Sprzedaży lub umowy o świadczenie Usługi Elektronicznej w Sklepie Internetowym.
9.4. Każda osoba, której dane osobowe przetwarza Usługodawca ma prawo do żądania dostępu do treści swoich danych osobowych, ich sprostowania, wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania, a także prawo do żądania ich usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub przeniesienia.
9.5. Jeżeli przetwarzanie danych osobowych Usługobiorcy lub Klienta odbywa się na podstawie jego zgody, ma on prawo do wycofania tej zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
9.6. Każda osoba, której dane osobowe przetwarza Usługodawca ma również prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna, że przetwarzanie danych narusza obowiązujące przepisy.
9.7. Szczegółowe postanowienia dotyczące ochrony danych osobowych znajdują się na stronie internetowej Sklepu Internetowego poświęconej polityce prywatności, która jest integralną częścią Regulaminu.
10. Postanowienia końcowe
10.1. Sprzedawca nie jest producentem Produktu i nie udziela gwarancji na Produkt. Produkt jest objęty gwarancją producenta lub importera towaru, o ile została ona udzielona, na warunkach określonych w dokumencie gwarancyjnym.
10.2. Umowy zawierane poprzez Sklep Internetowy zawierane są w języku polskim.
10.3. Wszelkie spory powstałe pomiędzy Sprzedawcą/Usługodawcą, a Konsumentem zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na miejsce zamieszkania konsumenta. Wszelkie spory powstałe pomiędzy Sprzedawcą/Usługodawcą a Przedsiębiorcą zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy/Usługodawcy.
10.4. Kopiowanie oraz pobieranie danych dostępnych w Sklepie Internetowym jest dozwolone jedynie w celu realizacji umowy Sprzedaży. Zabronione jest pobieranie lub kopiowanie danych dostępnych w Sklepie Internetowym w celu tworzenia własnych zbiorów danych pod rygorem odpowiedzialności odszkodowawczej. Projekt strony internetowej Sklepu Internetowego objęty jest prawami autorskimi.
10.5. Zmiana Regulaminu:
10.5.1. Usługodawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn, w tym zmiany przepisów prawa; zmiany sposobów płatności i dostaw - w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu.
10.5.2. W przypadku zawarcia na podstawie niniejszego Regulaminu umów o charakterze ciągłym (np. świadczenie Usługi Elektronicznej – Konto) zmieniony regulamin wiąże Usługobiorcę, jeżeli Usługobiorca został prawidłowo powiadomiony o zmianach i nie wypowiedział umowy w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia powiadomienia. W wypadku gdyby zmiana Regulaminu skutkowała wprowadzeniem jakichkolwiek nowych opłat lub podwyższeniem obecnych, Usługobiorca będący konsumentem ma prawo odstąpienia od umowy.
10.5.3. W przypadku zawarcia na podstawie niniejszego Regulaminu umów o innym charakterze niż umowy ciągłe (np. Umowa Sprzedaży) zmiany Regulaminu nie będą w żaden sposób naruszać praw nabytych Usługobiorców/Klientów będących konsumentami przed dniem wejścia w życie zmian Regulaminu, w szczególności zmiany Regulaminu nie będą miały wpływu na już składane lub złożone Zamówienia oraz zawarte, realizowane lub wykonane Umowy Sprzedaży.
10.6. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego.
11. Wzór formularza odstąpienia od umowy (załącznik nr 2 do ust. o prawach konsumenta)
11.1. Wzór formularza odstąpienia od umowy powinien zawierać następujące dane (formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
◦ Adresat: L.A. KRASNY PEKRA s.c. Hurtownia Elektryczna, 47-208 Reńska Wieś, ul. Fabryczna 8
◦ Ja/My(*) niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy(*) umowy dostawy następujących rzeczy(*) umowy o dzieło polegającej na wykonaniu następujących rzeczy(*)/o świadczenie następującej usługi(*)
◦ Data zawarcia umowy(*)/odbioru(*)
◦ Imię i nazwisko konsumenta(-ów)
◦ Adres konsumenta(-ów)
◦ Podpis konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)
◦ Data
(*) Niepotrzebne skreślić.
11.2. Gotowy do wypełnienia wzór formularza odstąpienia od umowy jest dostępny TUTAJ.Kliknij tutaj i pobierz wzór formularza.